Ha itt a nyár támadnak a darazsak !!!A darazsakkal mi viszont jóban vagyunk!

A darazsakat nem szeretjük de közeli rokonaikkal a méhekkel már jóba vagyunk ,hisz ők életfontosságú szerepet játszanak a Föld növényzetének és a mi életünk fenntartásában is.A hártyásszárnyúak felsőbrendű vagy szárnyas rovarok alosztályának a rendjébe tartoznak,a méhek ősei viszont a darazsak voltak, akikben több közös vonás is van az egyik a szociális életmód a közösségbe tartozás.

A darázs club másnéven  Vespa Club (kattints a kék szóra)

Mert ha a Olaszokat és az egész világot kérdezzük meg :
Vespa?Darázs? Akkor ők elsősorban nem a szárnyas darázsra gondolnak hanem valami másra,amit ha mi is kipróbálunk szinte szárnyra kapunk !

5000 Európai darázs 2006-ban torinóiban találkozott utoljára,hogy majd 2007 töl San Marinoban már Világ Napot rendeznek közösen együtt Eurovespa néven .A sor igy folytatódik tovább : Belgium Franciaország Németország Spanyolország Kanadában és az Egyesült Államokban, hogy csak néhányat említsünk.

VESPA A VILÁGSZENZÁCIÓ

A Vespa egy olyan robogó modell, amelyet a Piaggio szabadalmazta meg 1946 április 23-àn Corradino D’Ascanio légiforgalmi mérnök tervei alapján. Az egyike azoknak a termékeknek az ipari formatervezés világában amely mai napig Olaszország-Italia egyik leghíresebb, és gyakran használt szimbóluma. A Vespát szinte az egész világon már kiállították: múzeumok, modern művészet, a tudomány és a technológia és a közlekedés bármely részlegében. Állandó gyűjteménye a Milanoi Triennale Design múzeumnak és a MoMA-nál New York-ban. A prototípus – az MP5 Donald Duck – Biella-ban dolgozták ki, a második világháború során (a Pontedera székhelyet áthelyezték Piemonte-be, az állandó bombázások miatt.) Az első prototípus nem került forgalmazásba. Vespa név valószínűleg Enrico Piaggi felkiáltásának köszönhette nevét „Nézzétek olyan mint egy darázs!” aki szerint a karószéria formája és a motor hangja alapján leginkább egy darázshoz volt hasonlítható.
Az első Vespa 98 cm³ tartalommal rendelkezett, kétütemű motorral 3 sebességváltóval, lendkerék meggyújtással, 3,2 lóerős, 4500 max percenkénti fordulat számmal és max 60km/óra sebességgel rendelkezett. Az új robogó piacra dobásához Enrico Piaggio megszervezi a saját vendéglátását a Lancia kereskedelmi képviseleténél, hangsúlyozva az Vincenzo Lancia általa Modello Lambda-nál 1923-ban kikísérletezett alváztest fontosságát.
Az első szériában legyártott 100 modell kirobbanó sikert arat, pár nap alatt elkapkodják, amelyet ebből a változatból még 2500 követ…
Az ezt követő évben 1946-ban már 10.535 Vespát adnak el. Az ára 68.000 líra, amely több hónapos munkadíja egy munkásnak, de még így is elsőként tör be az Italia piacra, megelőzvén nagysikerű „olasz testvérét” a Fiat Nuova 500-ast.
Akármennyire szaladnak az évek, Vespa robogó mit sem veszít a varázsából, hisz az egész világon Világszenzációvá vált, és bár az évek során változik a design, ez mintsem veszít töretlen sikeréből.
Jó robógozást!


Arriva l’estate, arrivano le vespe,ma niente paura !

Le vespe sono gli insetti sociali e come la socitá è un insieme di invidiai dotati di diversi livelli di autonomia relazione ed organizzazione che, variamente aggregandosi, interagiscono al fine di perseguire uno o più obiettivi comuni.
Ma non stiamo parlando delle vespe vere che pungono!
La Vespa è un modello di scooter della Piaggio, brevettato il 23 aprile del 1946 su progetto dell’ingegnere aeronautico Corradino D’Ascanio.
Le vere vespe si trovano ogni anno a Vespa World Days dove si incontrano oltre 5.000 da ogni parte d’Europa e del mondo: Belgio Francia Spagna Germania Canada e Stati Uniti per citarne qualcuno. Nel 2008 il Vespa World Days si è tenuto a Cefalù, Sicilia, dal 24 al 27 aprile e nel 2009 si è tenuto a Zell am See in Austria.Altri appuntamenti con il Vespa World Days sono stati nel 2010 a Fátima in Portogallo nel 2011 a Oslo in Norvegia nel 2012 a Londra in Inghilterra nel 2013 a Hasselt in Belgio e nel 2014 a Mantova.
L’origine del nome “Vespa”, divenuto in seguito famoso sarebbe nato da un’esclamazione di Enrico Piaggio che alla vista del prototipo esclamò: «sembra una vespa», per via del suono del motore e delle forme della carrozzeria che vista dall’alto la rendono somigliante all’insetto.
Ma quanto bello andare in giro quando fa caldo con una Vespa!!!!!!!!!!

Az íróról:

 

Véleményezd!